Wat gaat het toch snel! - Reisverslag uit Isla de Lanzarote, Spanje van Doreen Giesen - WaarBenJij.nu Wat gaat het toch snel! - Reisverslag uit Isla de Lanzarote, Spanje van Doreen Giesen - WaarBenJij.nu

Wat gaat het toch snel!

Door: Doreen

Blijf op de hoogte en volg Doreen

28 Mei 2014 | Spanje, Isla de Lanzarote

Hey allemaal,

De tijd vliegt echt voor mij voorbij hier op Lanzarote, ik heb niet eens door dat ik al 1,5 maand van huis ben! Dat is natuurlijk alleen maar fijn. Ik mis op sommige momenten wel mijn lieve familie en vrienden in Nederland, maar dat weegt niet op tegen de ervaring die ik hier opdoe.

Wat ik absoluut niet mis, is het Nederlandse weer. Hier is het bijna elke dag 25 graden of meer, zonnig en 's avonds koelt het af na 17-18 graden. Af en toe vallen er een paar verdwaalde druppels regen (tot nu toe 2 keer gebeurd) maar een echt bui heb ik nog niet gehad hier.

Mijn werk bevalt me nog steeds prima, het is echt leuk op kantoor en ik kan het met alle collega's en managers goed vinden tot nu toe. Ik probeer nu ook zelf projectjes te doen. Zo heb ik afgelopen week de Resort Guide (boekje wat gasten krijgen) gecorrigeerd in het Nederlands.

Afgelopen zaterdag ben ik mee geweest met de Noord-Tour (Route Cesar Manrique). Ik heb de Jameos del Agua, Cueva de los Verdes en de Mirador del Rio bezocht. Alle drie heel verschillend maar zeker de moeite waard. De foto's staan ook op facebook (ben ze nu aan het uploaden dus ze zullen snel verschijnen). Het noorden van het eiland is wat vriendelijker en groener dan het zuiden, wat vooral zwart is vanwege de vele vulkanen.

Intussen heb ik ook de concullega's van TUI en Sunweb ontmoet. Een van de meiden van TUI komt uit Valkenburg, dus ik heb weer iemand met wie ik Limburgs kan praten... Want met allemaal dat Spaans, Duits en Engels om mij heen mis ik het wel om even lekker 'plat' te praten. Gelukkig zijn ze allemaal heel erg aardig, ik denk dat ik ze nog vaker ga zien deze zomer voor een avondje stappen oid.

En verder... Sinds vandaag heb ik een vervoersmiddel, een fiets! Ik ben er erg blij mee. Nu ben ik wat mobieler en kan ik lekker naast het strand op fietsen. Heerlijk! Vanaf komende maandag heb ik elke avond een uur Spaanse les op de lokale taalschool. Ik wil mijn Spaans echt opfrissen, vooral de grammatica is ver weggezakt. Vanaf komend weekend kan ik ook gaan sporten bij de lokale sportschool, ze hebben zelfs zumba en steps!

Nou dat was het wel voor vandaag! Ik ga nog even lekker relaxen en dan slapen.

Groetjes uit het altijd gezellige Lanzarote xxx

  • 03 Juni 2014 - 08:17

    Vera:

    Hallo Doreen,

    Om jaloers van te worden. Hier bij ons wil het maar niet echt lekker warm worden.
    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. Zo vliegt de tijd inderdaad wel om.
    Laat het zo maar verder gaan.

    Groetjes Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doreen

Vanaf maart/april 2014 ga ik werken als hostess/reisleidster bij Thomas Cook Group aan de Middellandse Zee. Via deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van de voorbereidingen en mijn werk ter plaatse.

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 16492

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Oktober 2014

Werken Thomas Cook

Landen bezocht: